Ahad, 25 November 2012

Anugerah 10 Hari bulan, Mesyuarat Agung 24 Hari bulan
















DUA acara penting Kelab Wartawan Terengganu (Kawat)  iaitu Anugerah Kewartawanan Kawat – ExxonMobil (AKKEM) 2011 dan Mesyuarat Agung bagi pemilihan 2013/14 akan diadakan pada Disember depan.

Mesyuarat Jawatankuasa Kawat 2010/12 kali ke 9 yang diadakan di Hotel YTM Midtown, Kuala Terengganu pada 23 November 2012 baru-baru ini telah berbincang dan bersetuju dua program penting akan diadakan pada tarikh itu.

Presiden Kawat, Sdr Ayob Mamat ketika mempengerusikan mesyuarat itu, berkata AKKEM 2012 akan diadakan di Hotel Primula dan Menteri Besar Terengganu dijangka merasmikan acara berprestij itu manakala mesyuarat agung akan diadakan di Hotel Tanjung Vista, Kuala Terengganu jam 8.00 malam.

Mesyuarat turut membincangkan mengenai Koperasi Media Terengganu Berhad  yang akan dilancarkan tidak lama lagi.

Pada 20 November 2012 baru-baru ini, Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Luar Bandar, Usahawan dan Koperasi Negeri, YB Dato’ Haji Mohamed Awang Tera menyampaikan surat kebenaran penubuhan  koperasi daripada Suruhanjaya Koperasi Malaysia (SKM) kepada Sdr Ayob di Terengganu Equesterian Resort, Kuala Ibai.

Presiden meminta kepada semua ahli yang berminat untuk menjadi ahli koperasi mendapatkan borang daripada Setiausaha Kawat, Sdr Rosamiza Omar.

Selain itu, mesyuarat turut dimaklumkan mengenai Rumah Kawat yang akan beroperasi di tingkat satu atas Zie Chocolate Jalan Sultan Sulaiman (berhadapan Bernama) bermula awal Disember ini. -shuhaimi-

Tiada ulasan: