Rabu, 24 Oktober 2012

Kawat Juara Karnival Sukan Media-Petronas




























Kelab Wartawan Terengganu (Kawat) mengungguli Karnival Sukan Media-Petronas Pantai Timur apabila muncul sebagai juara keseluruhan sekali gus merangkul piala pusingan pada kejohanan edisi pertama.

Pada kejohanan yang berlangsung di Terengganu Equesterian Resort (Ter) pada 20 Oktober 2012, Kawat memenangi acara badminton dan ping pong manakala tempat kedua dalam acara tenpin boling serta tempat ketiga dalam acara futsal.

Karnival anjuran Kawat dengan penaja utama Petronas menawarkan hadiah wang tunai lebih RM11,000 itu membabitkan penyertaan hampir 150 atlet daripada empat kontinjen yang mengambil bahagian itu Kawat, Kelab Media Kelantan Darul Naim (Kemudi), Kelab Media Pahang (KPM) dan Petronas.

Sebanyak empat acara dipertaruhkan pada karnival itu yang menyaksikan naib juara menjadi milik KMP dan tempat ketiga, Kemudi manakala Petronas di tempat keempat.

Majlis penyampaian hadiap disempurnakan oleh Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Terengganu, YB Tuan Haji Khazan Che Mat di Dewan Konvensyen Taman Tamadun Islam, Pulau Wan Man, Kuala Terengganu.

Hadir sama pada majlis itu ialah Timbalan Presiden Kesatuan Olahraga Amatur Malaysia (KOAM), Dato' Wan Hisham Wan Salleh, Pengurus Besar Petronas Wilayah Timur, Wan Mohd Hasnan Abdullah, Presiden Kawat, Ayob Mamat dan Pengarah Jabatan Penerangan Negeri Terengganu, Hajah Azizah Awang. -utusan/shuhaimi-

Tiada ulasan: