Selasa, 9 Mac 2010

Kawat Rai Wartawan Thailand

Delegasi Wartawan Narathiwat bergambar kenangan bersama AJK Kawat dan wartawan tempatan.

Seramai 32 wakil media Muslim Narathiwat, Thailand melahirkan rasa gembira dan seronok ketika berada selama dua hari pada program lawatan sambil belajar ke Kuala Terengganu.

Kegembiraan itu dilahirkan ketua delegasi yang juga Timbalan Gabenor Narathiwat, Niphon Narapitakul kepada Timbalan Presiden Kelab Wartawan Terengganu (Kawat) Haji Ahmad Redza Arshad pada majlis makan tengah hari anjuran Kawat di Hotel YT Midtown, Kuala Terengganu pada 8 Mac 2010.
Haji Ahmad Redza menyampaikan cenderahati kepada Niphon Narapitakul

Haji Ahmad Redza, berkata kunjungan delegasi wartawan itu adalah petanda baik hubungan dua hala antara wartawan Thailand dengan wartawan Malaysia.

Exco Kawat, Sharifah Salwa (TV3) dan Kharul Azlam (Siasah) bertukar pendapat dengan wartawan Narathiwat.

`Kita mengalu-alukan kedatangan mereka ke Terengganu, malah berharap hubungan itu terus kekal dan tidak kerana lawatan semata-mata tetapi merangkumi semua aspek,' katanya.

Exco Kawat, Baharom Che Bakar (Berita Harian) melayan wartawan Narathiwat pada majlis makan tengah hari di Hotel YT Midtown.

Sementara itu, Niphon Narapitakul berkata pihaknya turut berterima kasih kepada Kawat yang banyak membantu serta sikap ramah mesra ketika menerima kunjungan beliau dan rombongan.

Beliau berharap, jalinan kerjasama ini akan datang diteruskan pada masa akan datang -mismat-

Tiada ulasan: